ČLÁNKY A ZAJÍMAVOSTI

 

 

 

 

10 zabijáků štíhlé postavy
1/ Slazené cereálie

- Všichni víme, že snídaně je nejdůležitější jídlo celého dne, které nastartuje náš metabolismus. Většina cereálií ale obsahuje 30 až 50 % cukru! Michal říká: vím proč to nejím J

2/ Krémové omáčky

– Máte rádi italskou kuchyni? Tu já miluji. Nemusíte ji nutně vyškrtnout ze svého jídelníčku, jen se vyvarujte smetanových omáček (ty jsou nejlepší), můžou obsahovat až pět set kalorií: tomatová omáčka jich má sotva polovinu. Michal říká: a proč by jste pak chodily na moje hodiny nemoc si dát smetanovou omáčku? !

3/ Majonéza a dresinky

– Pokud si dáte k obědu sendvič nebo salát a přidáte k tomu lžíci majonézy, celé vaše snažení o dietní stravu přijde nazmar. Jednou lžící této dobroty totiž do sebe vpravíte padesát sedm kalorií a dvanáct gramů tuku! Michal říká: je to vhodné namíchat s jogurtem, ale není to ono. Prý jde jen o pocit. Nesmíte být otroky diet je to zbytečné. Akorát budete mít deprese.

4/ Obyčejné těstoviny

Mezi nejrychlejší a nejjednodušší jídla rozhodně patří těstoviny. Místo obyčejnských světlých, které tělo zpracuje rychle a nemá pak energii, si raději dejte zdravější, celozrnné nebo barevné. Michal říká: myslíte že Italové o tomhle přemýšlí ani náhodou a koukněte jakou mají jiskru.

5/ Instantní nudle

- Čínské polévky, které jen zalijete horkou vodou, jsou zrádné! V typických instantních nudlích se totiž skrývá až 154 kalorií a šest gramů tuku. Zajděte si proto raději na čerstvé. Michal řika: A co jsem měl jíst po dobu mých studii když čerstvé blivajzi ze školní kuchyně mi nechutnaly a na nic jiného jsem neměl.

6/ Mléčná čokoláda

Pokud Vám od Velikonoc zbyly ještě nějaké pamlsky (čokoládové) rychle se jich zbavte (Michal vás toho rád zbaví). Pár čtverečků této dobroty obsahuje až 255 kalorií a 14 gramů tuku. Vyměňte ji za její hořkou variantu, nebo ještě lépe za ovoce Michal říká: Ano to je pravda ale po hodině tanečního aerobiku máme nárok na 100 g čokoládu a nic se nestane akorát začneme znovu, ale není to krásný pocit. Vydáme energii tak asi 2500 KJ. (mimochodem já rád všechny čokolády)

7/ Hranolky

Asi každá rodina má v mrazáku pytel hranolků. Ale víte, že smaženými hranolky dostanete do těla plno tuku a škodlivých látek? Připravte si raději vařené brambory, které jsou skvělým zdrojem vlákniny. Michal říká: Já dělám hranolky v troubě a jsou moc dobrý (nejraději bramborovou kaši, ale umí ji jen málo lidí)

8/ Smažené kuře

Obalovaná kuřecí stehýnka nebo křidélka jsou tak dobrá… Ale pozor! Jeden kousek obsahuje 413 kalorií a 29 gramů tuku(fuj) Místo toho naložte kuře do nízkotučné marinády a pak ho ogrilujte. Michal říká: Proč všechno dobrý musí být nezdravý a naopak. Ach jo a já tak rád kuřecí popcorn.

9/ Kola

Určitě byste najednou nesnědli jedenáct lžiček cukru, ale přesně tohle množství obsahuje jedna plechovka koly! Neperlivá voda je proto jistě lepší alternativa. Její pravidelné popíjení navíc zažene hlad (cola také), a protože neobsahuje bublinky, zůstane bříško krásně ploché. Michal řika: Piji jen light i když je to ještě horší, ale už pro ten pocit. Vody mám tolik za to cvičení, že raději obětuji ploché bříško.

10/ Mražená pizza

Je to tak snadné. Vyndáte pizzu z mrazáku, zapnete troubu, počkáte pár minut a večeře je hotova. Taková pizz se salámem ale skrývá 1100 kalorii a 50 gramů tuku! Pochutnejte si proto radši na zeleninové pizze, kterou si připravíte sami.

11/ Michal říká:
jím jen ten vršek mě těsto nechutná J takže to máme půlku dole a to už jde.
12/ Poslední rada pouze ode mě:

Nebuďte otrokem ani cvičení ani jídla. Jezte na co máte chuť. Jen trochu s mírou a pokud jste trochu prostorově výraznější, nejezte po 5,00 hod. To já ale nikdy nevydržím. A každý je nějaký.

Zdroj: Spy, Michal Šubr